Parafuso

Publicado: 15/10/2015 em Enxebre

Esta é a forma correcta de dicir en galego https://i0.wp.com/definicion.de/wp-content/uploads/2014/12/tornillo.jpg , polo tanto, non é correcto usar o castelanismo tornillo, que tan espallado está pola Galiza. Tampouco é correcto usar destornillador, desatornillar nin atornillar, xa que no galego temos desaparafusador, desaparafusar e aparafusar.

No portugués; ocorre o mesmo nos casos de parafuso, desaparafusar e aparafusar. Porén, se nos vamos ao instrumento que ten como finalidade quitar ou poñer parafusos; nese caso, a cousa muda un chisco. Mentres que nós dicimos (ou, mellor dito, recomenda a RAG que digamos) desaparafusador ou desaparafusador eléctrico, esta situación é lixeiramente distinta na nosa língua irmá. O equivalente ao noso desaparafusador eléctrico é unha aparafusadora. No entanto, anteriormente puxen que é a situación mudaba só un chisco, e iso é porque aparafusador si que está admitido no portugués co mesmo significado ca no galego.

Mais teño de facer unha mención a escarear e escareador, dúas palabras portuguesas. Segundo o Priberam, antre outras acepcións, escarear significa “cravar parafusos até que as cabezas fiquen ao nível da peza en que se cravan” e un escareador é unha chave de parafusos ou o instrumento con que se apertan e alargan parafusos.

Por último, como vedes, tedes opcións dabondo nisto dos parafusos como pra non recorrer ao castelán.

Anúncios
comentários
  1. Luiz disse:

    No português do Brasil o verbo “escarear”, como diz Aulélio, significa alargar, em geral chanfrando (buraco ou abertura onde se vai introduzir prego ou parafuso), de maneira que fiquem com as cabeças niveladas com a peça onde se cravam. Conjuga-se como o verbo frear.

    E mais, “chanfrar” significa cortar em ângulo ou de esguelha, tal como a cabeça dos parafusos, que têm a forma angular cônica.

    Portanto “escarear” não é apenas alargar o furo ou buraco, mas sim alargar chanfrando.

    Essa é a definição usualmente empregada em engenharia mecânica, que é a minha profissão há 36 anos.

    Curtido por 1 pessoa

Deixa o teu comentario

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s